El Renaixement Gastronòmic a Tortosa
La ciutat de Tortosa es prepararà per celebrar el Renaixement Gastronòmic els propers 17 i 18 de juliol a la plaça del Mercat. Aquesta iniciativa té com a objectiu promocionar la gastronomia i els productes locals dins del marc de la XXIX Festa del Renaixement, que se celebrarà del 16 al 19 de juliol.
L’alcaldessa Mar Lleixà ha destacat la importància de la cuina com a part de les arts renacentistes, afirmant que “la cuina també és un art”. En aquest esdeveniment, els assistents podran gaudir de showcookings i demostracions en viu realitzades per diversos xefs de reconeguts restaurants de la ciutat.
Entre els participants es troben restaurants com Equitor, La Morruda i Lo Llaüt, que elaboraran plats amb ingredients i tècniques de l’època. A més, la cuinera Ada Parellada s’unirà a ells, aportant la seva experiència i reconeixement.
Els plats que es prepararan inclouen tajine de xai, espatlla de moltó i arròs al forn. A més, durant tot el mes de juliol, els restaurants oferiran un plat especial del Renaixement a les seves cartes, així com sessions de tast amb Isidre Peralta, que presentarà una coca del Renaixement.
La iniciativa, organitzada per Sud Gastronòmic, promet ser un nou impuls per la restauració a Tortosa i inclourà un concurs a través de les xarxes socials per a participar en sorteigs d’àpats.
- Et Recomanem -
